Sivut

perjantai 22. elokuuta 2014

Tahto ja vimma

Mikä minusta tulee isona? Kuinka monta kerta olenkaan kuullut tämän kysymyksen...

Lapsena pyrin etsimään vastausta eri ammattinimikkeiden joukosta mutta nyt vuosia myöhemmin olen todennut, että onko kukaan koskaan todella valmis tai varma siitä, että juuri tässä hetkessä tehdyt päätelmät tulevaisuudesta olisivat edes aavistuksen pysyviä?

Maailma muuttuu ja minun on muututtava sen mukana.

Innostukseni opiskelua kohtaan sai alkunsa 2000-luvun taitteessa oppisopimuksen kautta - siis peruskoulun ja lukion jälkeen! Työn ohessa opiskelu opetti aikatauluttamaan ja ottamaan vastuuta opintojen etenemisestä, olihan opiskelumuoto vapaaehtoisesti valittu. Tästä innostuneena olen aktiivisesti opiskellut työn ohessa näihin päiviin saakka ja nyt vasta - 14 vuoden ahkeran valmistautumisen jälkeen - aloitan opinnot yliopistossa.

Tämä kaikki koska minulla on mahdollisuus valita!

Jotenkin kauhulla seuraan tämän hetkistä keskustelua oppivelvollisuuden pidentämisestä koskemaan myös toisen asteen koulutusta. Oma kokemukseni on opettanut, että parhaimpiin tuloksiin olen yltänyt täydellisen vapaaehtoisuuden vallitessa - ilman pakkoa!

Minulla on vahva tahto oppia uutta ja vimma päästä elämässä eteenpäin mutta en ennalta halua asettaa liikaa rajoja, joiden puitteissa opinnot olisi suoritettava. Koska oppiminen on minulle intohimo ja ajatusten jakamisen kautta koen saavani opinnoistani enemmän, päätin aloittaa tämän blogin.

Tervetuloa seuraamaan ajatusteni virtaa ja opintojeni etenemistä!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti